God help

Au venit rezultatele de la simulari.Am luat 93 de puncte si am primit calificativul experimentat.Sper sa mi se intample asa si la Bac pentru ca mai am o amintire urata de la simularile din clasa a VIII de la capacitate unde, am luat note mai mari ca la examenul propriu zis.
Anyway...un articol scris pentru redactia de la Teen Press.Tema era la alegere.


Bacalaureat 2010

Anul 2009 a reprezentat un an al schimbarilor.In educatie, s-a produs o adevarata reforma, sistemul de intrare la liceu schimbandu-se incepand cu anul scolar 2009-2010.
De aceasta schimbare “se bucura” si elevii din clasa a XII. Incepand cu acest an scolar, elevii claselor terminale de liceu vor sustine examenul de Bacalaureat la 3 probe scrise.Romana fiind obligatorie indiferent de profil, a doua proba depinde de acesta, pentru elevii de la uman fiind istoria, realul si stiintele ale naturii dand la matematica.Probele orale nu dispar, se sustin in continuare si se mai aduga o noua proba, cea a competentelor digitale.Pentru aceste orale se vor primi mentiunile utilizator mediu, avansat sau experimentat.
Ministerul are multe lacune, nu cred ca au gandit foarte bine cand au acceptat aceste schimbari.Si intrebarea mea este, daca voi nu stiti ce se va intampla, noi cum putem stii? Ne asteptam sa gasim numeroase schimbari chiar si in cursul anului, cum s-a intamplat atunci cand au fost schimbate zilele desfasurari exmenului.
Nimeni nu ne-a anuntat cum vom dat probele orale.Stim doar ca dam cu profesorii nostri, insa nu au zis nimic de vreo comisie.Nimeni din minister nu s-a gandit atunci cand s-a hotarat sustinerea probei de competente digitale ca elevii de la profilul uman au doar o ora pe saptamana si in consecinta mai putine cunostiinte decat cei de la real sau stiinte.Si totusi avem acelasi subiecte.
Sistemul de notare.La probele scrise obtinem mentiunile respective.Aici este o alta problema.Acum cateva zile am sustinut simularea examenului de competente digitale.Am fost evaluata si am primit experimentat la 93 de puncte.O colega de a mea a facut 78 de puncte si astfel a primit avansat la fel ca cel care a luat 53 de puncte.Desi a fost aproape de un nivel superior este asemanata cu cel care a facut aproape de nivelul inferior.Nu este corect.Nu se poate domnilor asa ceva.
Eu sunt la un profil de uman si sincer regret ca am vrut sa-mi urmez inclinarea spre limbi straine si romana.De ce ? Pentru ca am mult de invatat.Extrem de mult.Exceptand romana care este prezenta la toate profilele, am istoria care e materie obligatorie si geografia care am avut-o la alegere.Serios, doamna Andronescu, chiar credeati ca alegem psihologia ? Sau economia ? Materii facute anii anteriori ?Sau cati bani ati crezut dvs ca putem baga noi in meditatii?
Sa va spun ceva…ati incercat sa reformati invatamantul? Sa eliminati furtul ? Copiatul ? Asta este chiar o ipocrizie atunci cand noi la scoala trebuie sa platim bani pentru « protocol ».Cand profesorii ajung sa ne ceara pe fata bani pentru a ne oferi califictive mari.Sperati ca nu se va mai copia ? Spuneti-mi dvs, un profesor supraveghetor platit cu 9 lei pe zi va refuza cateva milioane care se vor da in sala ?
Pentru ce ?
Sincer sper ca aceasta metoda va functiona, ca nu se va copia pentru ca m-am saturat de elevii care sunt convinsi ca vor promova Bac-ul si nu invata nimic.M-am saturat sa invat un an intreg, poate si mai mult si sa vina altul cu pile sau bani si sa-si rezolve toate probele dinainte.

3 comentarii:

  1. felicitări :*
    nu te îngrijora, o să fie cel puțin la fel de bine și la bac :)

    RăspundețiȘtergere
  2. îmi place Coelho mult...cred că am citit cam toate cărțile lui...și 11 Minute :D..tu ai zis 5 Minute, cred că din greșeală...da, e foarte tare cartea...mi-a plăcut mult

    RăspundețiȘtergere
  3. stiu cum e cu bacul asta. e frustrant rau de tot sa nu exista nici in ultima suta de metrii niciun fel de certitudine in ceea ce priveste bacalaureatul. intregul sistem este creat pe bucati, singura problema fiind ca cei de sus nu s-au gandit cum sa le si imbine ( exemplu puzzle conceput de un orb si imbinat de unul fara maini ). acum partea buna este urmatoarea: va trece rapid, si dupa ce a trecut, banuiesc ca stii expresiile de genu "ma doare-n...".
    in ceea ce priveste pilele. au existat, exista si vor exista. no news there. important este sa lupti pentru un loc care nu este "rezervat" si cu siguranta, daca esti si perseverent, vei reusii.
    nu te cunosc, dar ai spus ca esti la clasa de uman. din imi aduc aminte, uman insemnna filologie sau stiinte sociale, nu? vorba ta, multa romana si lucruri de acest gen. partea buna este ca scrii bine, dupa cum ti-am mai spus, si se vede ca stii sa te exprimi prin cuvinte.
    daca tot esti asa de nervoasa pe sistem, vorbeste in continuare despre el. cu singuranta, sooner or later, te va remarca.

    multa bafta.

    RăspundețiȘtergere

I know you love me...