Despre virale

Anul asta am avut un curs de Publicitate in media digitala. Am invatat un pic de SEO, am aflat niste trick-uri de promovare a unor produse prin sponsored add, am creat aplicatii de Facebook, am fost invatati niste reguli ale paginilor oficiale ale produselor, brandurilor, s.a.m.d; am invatat cum sa facem bani din social media, cum sa-i facem pe cei interesati sa devina fideli brandului pe care il reprezentam si multe alte lucruri interesante.
Unul dintre cele mai captivante cursuri a fost cel in care am vorbit despre virale. Poate cel mai important lucru pe care am invatat si pe care multi nu-l inteleg este diferenta dintre materialul creativ si denumirea de viral. Un material creativ, fie el o poza, un filmulet, un teaser, un banner, devine viral in momentul in care este se face auzit/vazut/starneste interes. Nu poti numi un filmulet incarcat de tine pe Youtube, viral, decat in momentul in care acesta incepe sa fie vizualizat de multe persoane si atunci cand este share-uit pe diferite platforme (Facebook, Twitter, Tumblr etc). In momentul in care seeding-ul are loc, iti poti numi filmuletul un viral.
Mai jos doua variante de virale recente.

Primul, romanesc este reprezentat de filmuletul celor de la Sector 7 care impreuna cu Krem au creat " Ma-ta are cratima!". Viral care la o zi dupa ce a fost lansat a fost share-uit de 1.064 de persoane, a primit 48.732 de like-uri pe Facebook si 164.053 de vizualizari pe Youtube.

Al doilea este deja celebrul filmulet Gangnam style. Toata presa vuieste, 9gag-e plin de postari legate de acesta. Clipul are la 2 luni de la lansare aproximativ 291. 991. 533 de vizualizari pe Youtube. Acesta performanta i-a permis intrarea in Guiness Book, ca fiind cel mai vizionat filmulet al tuturor timpurilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

I know you love me...